Przykładowe propozycje dedykowanych treningów
Efektywność osobista w sprzedaży i negocjacjach
- Negocjacje pod kontrolą
- Rozwinięcie umiejętności zaplanowaniu procesu negocjacji
- Wzmocnienie kontroli nad procesem dzięki monitorowaniu 4 kluczowych obszarów
(obrony interesu, siły, elastyczności i klimatu) - Zwiększenie swojej pewności dzięki udoskonaleniu panowania nad emocjami własnymi i drugiej strony negocjacji
- Wywieranie wpływu na pracowników
Metody wykorzystywane podczas treningów:
- Kwestionariusz Executive warton – określający naturalne predyspozycje i skłonności do reakcji w negocjacjach.
- Narzędzia wspierające proces prowadzenia negocjacji – np. matryca ustępstw, przygotowania do negocjacji (zakresy, ustępstwa, wymiana informacji).
- Ćwiczenia scenariuszowe zapewniające zrozumienie kluczowych mechanizmów negocjacji.
- Holenderski model kontroli przebiegu negocjacji.
- Studia przypadków
- Gra negocjacyjne
- Sprzedaż magnetyczna
- Zwiększenie wiarygodności i wzmocnienie wizerunku w kontaktach z klientami
- Lepsze zrozumienie oczekiwań i wymagań klientów
- Skuteczniejsze wpływanie na decyzje klientów.
- Wywieranie wpływu na pracowników
Metody wykorzystywane podczas treningów:
- Narzędzia sprzedaży wykorzystywane w nowoczesnej sprzedaży tzw. sprzedaży Klientocentrycznej.
- Ćwiczenia wzmacniające indywidualną skuteczność w wywieraniu wpływu.
- Doskonalenie indywidualnego „lejka sprzedaży” handlowca, doradcy, sprzedawcy – wykorzystanie narzędzi Neil’a Rackhama, Jason’a Jordan’a, Dan’a Pink’a, Hala Gregersena.
- Gry i ćwiczenia sprzedażowe
- Arkusze obserwacyjne koncentrujące na refleksji i praktyczne wnioskach wdrożeniowych uczestników.
- Wyróżniająca sprzedaż przez telefon
- Zindywidualizowanie kontaktu z klientem.
- Zwiększenie pewności i naturalności handlowców
- Rozwinięcie umiejętności obrony wartości oferty.
- Wywieranie wpływu na pracowników
Metody wykorzystywane podczas treningów:
- Trening realnych rozmów z klientami.