Zapraszamy do udziału w bezpłatnym projekcie „Re: start zawodowy!”
nr FEPK.07.04-IP.01-0027/23
#FunduszeEuropejskie
O projekcieRekrutacjaDokumentyHarmonogramAktualnościPrzetargi
O projekcie
Projekt „Re: start zawodowy!” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działanie FEPK.07.04 Poprawa sytuacji na rynku pracy osób ubogich pracujących oraz odchodzących z rolnictwa w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.
nr FEPK.07.04-IP.01-0027/23
#FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 878 653,10 PLN
Dofinansowanie z UE: 746 855,13 PLN
Okres realizacji: luty 2024- maj 2025
Dla kogo
- Osoby pełnoletnie
- Osoby pracujące lub uczące się lub mieszkające na terenie województwa podkarpackiego
- Osoby zatrudnione na umowie krótkoterminowej lub cywilnoprawnej lub osoby ubogie pracujące oraz odchodzące z rolnictwa;
- Osoby nieotrzymująca jednocześnie wsparcia w innym projekcie dofinansowywanym ze środków EFS+;
Co jest celem projektu
Cel: poprawa sytuacji na rynku pracy osób pełnoletnich zatrudnionych na podstawie umów krótkoterminowych, cywilnoprawnych, osób ubogich pracujących oraz odchodzących z rolnictwa, które uczą się, pracują lub zamieszkują (w rozumieniu przepisów KC) na obszarze województwa podkarpackiego, poprzez objęcie ich zindywidualizowanym wsparciem.
Główne działania
1. Identyfikacja potrzeb Uczestników/Uczestniczek oraz opracowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD)
- Indywidulane spotkania z doradcą zawodowym, który zidentyfikuje potrzeby każdego Uczestnika i Uczestniczki w zakresach potrzeb szkoleniowych oraz możliwości doskonalenia zawodowego.
- Opracowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD), określającego zakres wsparcia w projekcie.
- IPD uzgodniony z Każdym Uczestnikiem i Uczestniczką może być na ich wniosek modyfikowany.
- Realizowane w 7 turach.
- W wymiarze 3 godziny na osobę.
2. Szkolenia
- Dla wszystkich Uczestników i Uczestniczek
- Prowadzące do nabycia kompetencji lub kwalifikacji zawodowych
- Wskazane w oparciu o Indywidualny Plan Działania
- Zgodne z zapotrzebowaniem regionalnego rynku pracy
- Kończące się egzaminem zewnętrznym oraz wydaniem dokumentu potwierdzającego nabycie kwalifikacji lub kompetencji.
- W wymiarze 90 godzin dydaktycznych (45 min.) na osobę.
3. Grupowe poradnictwo zawodowe
- Dla 36 Uczestników/Uczestniczek w ramach 4 grup
- Realizowane w formie spotkań grupowych lub warsztatów.
- Celem jest pomoc w planowaniu rozwoju kariery zawodowe.
- W wymiarze 6 godzin poradnictwa na grupę.
Dodatkowe wsparcia towarzyszące
W zależności od potrzeb oraz rodzaju działania, Uczestnikom i Uczestniczkom przysługuje:
- stypendium szkoleniowe
- materiały szkoleniowe
- zwrot kosztów przejazdu (po spełnieniu określonych warunków)
- zwrot kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną (po spełnieniu określonych warunków)
Efekty projektu
- Uzyskanie wsparcia dostosowanego do indywidualnych potrzeb i predyspozycji każdego Uczestnika i Uczestniczki w obszarach aktywizacji zawodowej.
- Rozbudzenie aktywności i samodzielności co jest kluczowe przy poszukiwaniu zatrudnienia.
- Uzyskanie kwalifikacji i kompetencji pożądanych na regionalnym rynku pracy, potwierdzone certyfikatem rozpoznawalnym i uznawanym w danym środowisku, sektorze czy branży.
- Uzyskanie pomocy w planowaniu rozwoju kariery zawodowej, co poprawi sytuację Uczestników i Uczestniczek na zmieniającym się rynku pracy.
- Wsparcie osób odchodzących z rolnictwa, co zwiększy ich możliwości znalezienia pracy w sektorach pozarolniczych.
- Zapewnienie Uczestnikom i Uczestniczkom większego dostępu do trwałego zatrudnienia.
- Przyczynienie się do niwelowania dyskryminacji oraz barier równościowych na każdym etapie realizacji projektu.
Zasady równościowe
Nasz projekt realizujemy z poszanowaniem zasad równościowych: zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym osób z niepełnosprawnościami.
W projekcie zachowujemy standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027 dotyczące takich obszarów jak: szkolenia, informacja i promocja, transport, cyfryzacja i architektura.
Celem standardów jest zapewnienie osobom z niepełnosprawnościami na równi z osobami pełnosprawnymi dostępu do projektu w ramach funduszy unijnych.
W ramach działań z zakresu równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu dla osób z niepełnosprawnościami:
- do komunikacji z Państwem wykorzystujemy różne kanały komunikacyjne, takie jak telefon, e-mail, media społecznościowe, osobiste spotkanie;
- w naszej ankiecie pytamy Państwa o specjalne potrzeby. W Projekcie założyliśmy możliwość wprowadzenia racjonalnych usprawnień, które umożliwią Państwu udział w naszym projekcie oraz zapewnią komfort uczestnictwa.;
- naszą stronę projektową oraz dokumentację do pobrania stworzyliśmy z dostępnością dla osób z niepełnosprawnościami;
- nasze działania w ramach projektu nakierowane są na zwalczanie dyskryminacji w sferze kształcenia;
- w procesie rekrutacji premiujemy udział osób z niepełnosprawnościami;
- stosujemy język prosty i zrozumiały;
- biuro projektu zlokalizowane jest w budynku szkoły spełniającej kryteria dostępności.
W ramach działań z zakresu równości szans kobiet i mężczyzn:
- stosujemy język wrażliwy na płeć;
- działania i treści przekazywane Państwu w ramach projektu są wolne od ograniczeń wynikających ze stereotypów płci;
- premiujemy udział kobiet w projekcie;
- zwracamy koszty opieki nad dzieckiem lub osobą zależną potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;
- harmonogram zajęć tworzymy tak, by umożliwiał Państwu godzenie obowiązków związanych z uczestnictwem w projekcie z obowiązkami rodzinnymi, zawodowymi czy rehabilitacyjnymi.
- stosujemy równościowe zarządzanie projektem.
Zapoznaj się z dokumentami dotyczącymi zasad równościowych
- Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027
- Prawa człowieka w Unii Europejskiej i Karta Praw Podstawowych UE
- Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych
- Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Rekrutacja
Zapraszamy do kontaktu:
Tel.: +48 570 680 318; +48 12 427 28 39,
E-mail: rekrutacja@norton.edu.pl
Biuro projektu:
ul. Chopina 20/12
39-300 Mielec
Nabór do projektu
Kiedy
I tura – maj 2024
II tura – lipiec 2024
III tura – wrzesień 2024
IV tura – listopad 2024
V tura – styczeń 2025
VI tura – marzec 2025
VII tura – maj 2025
Jakie kryteria trzeba spełnić, aby zostać Uczestnikiem/Uczestniczką
- ukończony 18 rok życia
- praca, nauka lub miejsce zamieszkania na obszarze województwa podkarpackiego
- status osoby zatrudnionej na umowie krótkoterminowej lub cywilnoprawnej/ status osoby ubogiej pracującej/ odchodzącej z rolnictwa
- brak jednoczesnego uczestnictwa w innym projekcie dofinansowanym z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)
Jakie osoby premiujemy dodatkowo
- kobiety + 15 pkt
- pracujące zamieszkujące wg Kodeksu cywilnego:
– miasta średnie tracące funkcje społeczno-gospodarcze + 20pkt
– obszar objęty Programem Strategicznym Rozwoju Bieszczad, Programem dla Rozwoju Roztocza i Inicjatywą Czwórmiasto + 20 pkt - z niepełnosprawnością + 8 pkt
- w wieku 55 lat i więcej + 5 pkt
Co trzeba zrobić, aby zostać Uczestnikiem/Uczestniczką
- Pobierz Formularz rekrutacyjny i załączniki zamieszczone poniżej, lub bezpośrednio z biura projektu.
- Wypełnij je, prześlij na adres biura projektu: Sekretariat Szkoły Podstawowej nr 1, ul. Kościuszki, 36-100 Kolbuszowa, lub pocztą elektroniczną na adres: rekrutacja@norton.edu.pl
- Skompletuj wszystkie wymagane zaświadczenia i dokumenty i dostarcz je na adres biura projektu, lub prześlij pocztą elektroniczną na adres rekrutacja@norton.edu.pl
- Po pozytywnej weryfikacji i podliczeniu punktacji zostaniesz wpisany na listę Uczestników i Uczestniczek lub listę rezerwową.
- O decyzji zostaniesz powiadomiony pocztą elektroniczną bądź telefonicznie. Dodatkowo listę zakwalifikowanych Uczestników i Uczestniczek znajdziesz poniżej w Aktualnościach.
Dokumenty
deklaracja dostępności Projekt REstart zawodowy
Dokumenty rekrutacyjne
Regulamin rekrutacji pdf 302KB
Formularz rekrutacyjny pdf 236KB
Załącznik nr 1 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 103KB
Załącznik nr 2 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 104KB
Załącznik nr 3 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 143KB
Załącznik nr 4 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 109KB
Załącznik nr 5 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 127KB
Załącznik nr 6 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 132KB
Załącznik nr 7 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 105KB
Załącznik nr 8 do formularza rekrutacyjnego Klauzula Rz pdf 153KB
Załącznik nr 9 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 99KB
Umowa uczestnictwa w projekcie pdf 196KB
Wzory dokumentów
Oświadczenie o korzystaniu z prywatnego samochodu pdf 100KB
Umowa zlecenia (opieka nad osobą zależną) pdf 58KB
wniosek o zwrot kosztów opieki pdf 132KB
Wniosek o zwrot kosztów dojazdu pdf 147KB
Haromonogram
Harmonogramy realizowanych form wsparcia
Harmonogram – szkolenie zawodowe „Manity”
23 kwietnia 2024
Harmonogram – IPD – gr. XI cz.2
10 kwietnia 2025
Harmonogram – szkolenie zawodowe „Specjalista ds. wspierania samodzielności”
7 marca 2025
Harmonogram – szkolenie zawodowe „Kucharz małej gastronomii”
5 marca 2025
Harmonogram – szkolenie zawodowe „Podesty ruchome przejezdne”
19 luty 2025
Harmonogram – szkolenie zawodowe ” Operator koparko-ładowarki”
14 luty 2025
10 lutego 2025
27 stycznia 2025
Harmonogram – szkolenie zawodowe – Wózki widłowe
10 grudnia 2024
2 grudnia 2024
Harmonogram – szkolenie zawodowe – Koparko ładowarki
20 listopada 2024
Harmonogram – szkolenie zawodowe – Kelner
30 października 2024
21 października 2024
Harmonogram – Szkolenie zawodowe- Koparko-ładowarki
16 września 2024
9 września 2024
Harmonogram- Szkolenie zawodowe – Fryzjerka
13 sierpnia 2024
01 sierpnia 2024
16 lipca 2024
Harmonogram Szkolenia gr. II – „Pracownik gospodarczy”
10 lipca 2024
Harmonogram Grupowe Poradnictwo Zawodowe gr.I
Harmonogram Grupowe Poradnictwo Zawodowe gr. II
03 lipca 2024
27 czerwca 2024
Aktualności
Aktualności w ramach projektu.
25 czerwca 2024
Przetargi
Przetargi w ramach projektu