Loga funduszy europejskich

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym projekcie „Re: start zawodowy!”

nr FEPK.07.04-IP.01-0027/23

#FunduszeEuropejskie

O projekcieRekrutacjaDokumentyHarmonogramAktualnościPrzetargi

RE:START zawodowy!

O projekcie

Projekt „Re: start zawodowy!” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działanie FEPK.07.04 Poprawa sytuacji na rynku pracy osób ubogich pracujących oraz odchodzących z rolnictwa w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.

 nr FEPK.07.04-IP.01-0027/23

#FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 878 653,10 PLN

Dofinansowanie z UE: 746 855,13 PLN

Okres realizacji: luty 2024- maj 2025

 

Dla kogo

  • Osoby pełnoletnie
  • Osoby pracujące lub uczące się lub mieszkające na terenie województwa podkarpackiego
  • Osoby zatrudnione na umowie krótkoterminowej lub cywilnoprawnej lub osoby ubogie pracujące oraz odchodzące z rolnictwa;
  • Osoby nieotrzymująca jednocześnie wsparcia w innym projekcie dofinansowywanym ze środków EFS+;

 

Co jest celem projektu

Cel: poprawa sytuacji na rynku pracy osób pełnoletnich zatrudnionych na podstawie umów krótkoterminowych, cywilnoprawnych, osób ubogich pracujących oraz odchodzących z rolnictwa, które uczą się, pracują lub zamieszkują (w rozumieniu przepisów KC) na obszarze województwa podkarpackiego, poprzez objęcie ich zindywidualizowanym wsparciem.

 

 Główne działania

1. Identyfikacja potrzeb Uczestników/Uczestniczek oraz opracowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD)

  • Indywidulane spotkania z doradcą zawodowym, który zidentyfikuje potrzeby każdego Uczestnika i Uczestniczki w zakresach potrzeb szkoleniowych oraz możliwości doskonalenia zawodowego.
  • Opracowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD), określającego zakres wsparcia w projekcie.
  • IPD uzgodniony z Każdym Uczestnikiem i Uczestniczką może być na ich wniosek modyfikowany.
  • Realizowane w 7 turach.
  • W wymiarze 3 godziny na osobę.

 

2. Szkolenia

  • Dla wszystkich Uczestników i Uczestniczek
  • Prowadzące do nabycia kompetencji lub kwalifikacji zawodowych
  • Wskazane w oparciu o Indywidualny Plan Działania
  • Zgodne z zapotrzebowaniem regionalnego rynku pracy
  • Kończące się egzaminem zewnętrznym oraz wydaniem dokumentu potwierdzającego nabycie kwalifikacji lub kompetencji.
  • W wymiarze 90 godzin dydaktycznych (45 min.) na osobę.

 

3. Grupowe poradnictwo zawodowe

  • Dla 36 Uczestników/Uczestniczek w ramach 4 grup
  • Realizowane w formie spotkań grupowych lub warsztatów.
  • Celem jest pomoc w planowaniu rozwoju kariery zawodowe.
  • W wymiarze 6 godzin poradnictwa na grupę.

 

Dodatkowe wsparcia towarzyszące

W zależności od potrzeb oraz rodzaju działania, Uczestnikom i Uczestniczkom przysługuje:

  • stypendium szkoleniowe
  • materiały szkoleniowe
  • zwrot kosztów przejazdu (po spełnieniu określonych warunków)
  • zwrot kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną (po spełnieniu określonych warunków)

 

Efekty projektu 

  1. Uzyskanie wsparcia dostosowanego do indywidualnych potrzeb i predyspozycji każdego Uczestnika i Uczestniczki w obszarach aktywizacji zawodowej.
  2. Rozbudzenie aktywności i samodzielności co jest kluczowe przy poszukiwaniu zatrudnienia.
  3. Uzyskanie kwalifikacji i kompetencji pożądanych na regionalnym rynku pracy, potwierdzone certyfikatem rozpoznawalnym i uznawanym w danym środowisku, sektorze czy branży.
  4. Uzyskanie pomocy w planowaniu rozwoju kariery zawodowej, co poprawi sytuację Uczestników i Uczestniczek na zmieniającym się rynku pracy.
  5. Wsparcie osób odchodzących z rolnictwa, co zwiększy ich możliwości znalezienia pracy w sektorach pozarolniczych.
  6. Zapewnienie Uczestnikom i Uczestniczkom większego dostępu do trwałego zatrudnienia.
  7. Przyczynienie się do niwelowania dyskryminacji oraz barier równościowych na każdym etapie realizacji projektu.

 

Zasady równościowe

Nasz projekt realizujemy z poszanowaniem zasad równościowych: zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym osób z niepełnosprawnościami.

 

W projekcie zachowujemy standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027 dotyczące takich obszarów jak: szkolenia, informacja i promocja, transport, cyfryzacja i architektura.

Celem standardów jest zapewnienie osobom z niepełnosprawnościami na równi z osobami pełnosprawnymi dostępu do projektu w ramach funduszy unijnych.

 

W ramach działań z zakresu równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu dla osób z niepełnosprawnościami:

  • do komunikacji z Państwem wykorzystujemy różne kanały komunikacyjne, takie jak telefon, e-mail, media społecznościowe, osobiste spotkanie;
  • w naszej ankiecie pytamy Państwa o specjalne potrzeby. W Projekcie założyliśmy możliwość wprowadzenia racjonalnych usprawnień, które umożliwią Państwu udział w naszym projekcie oraz zapewnią komfort uczestnictwa.;
  • naszą stronę projektową oraz dokumentację do pobrania stworzyliśmy z dostępnością dla osób z niepełnosprawnościami;
  • nasze działania w ramach projektu nakierowane są na zwalczanie dyskryminacji w sferze kształcenia;
  • w procesie rekrutacji premiujemy udział osób z niepełnosprawnościami;
  • stosujemy język prosty i zrozumiały;
  • biuro projektu zlokalizowane jest w budynku szkoły spełniającej kryteria dostępności.

 

W ramach działań z zakresu równości szans kobiet i mężczyzn:

  • stosujemy język wrażliwy na płeć;
  • działania i treści przekazywane Państwu w ramach projektu są wolne od ograniczeń wynikających ze stereotypów płci;
  • premiujemy udział kobiet w projekcie;
  • zwracamy koszty opieki nad dzieckiem lub osobą zależną potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;
  • harmonogram zajęć tworzymy tak, by umożliwiał Państwu godzenie obowiązków związanych z uczestnictwem w projekcie z obowiązkami rodzinnymi, zawodowymi czy rehabilitacyjnymi.
  • stosujemy równościowe zarządzanie projektem.

 

Zapoznaj się z dokumentami dotyczącymi zasad równościowych

 

 

 

Rekrutacja

Zapraszamy do kontaktu:
Tel.: +48 570 680 318; +48 12 427 28 39,
E-mail: rekrutacja@norton.edu.pl

Biuro projektu:
ul. Chopina 20/12
39-300 Mielec

 

Nabór do projektu

 

Kiedy

I tura – maj 2024

II tura – lipiec 2024

III tura – wrzesień 2024

IV tura – listopad 2024

V tura – styczeń 2025

VI tura – marzec 2025

VII tura – maj 2025

 

Jakie kryteria trzeba spełnić, aby zostać Uczestnikiem/Uczestniczką  

  • ukończony 18 rok życia
  • praca, nauka lub miejsce zamieszkania na obszarze województwa podkarpackiego
  • status osoby zatrudnionej na umowie krótkoterminowej lub cywilnoprawnej/ status osoby ubogiej pracującej/ odchodzącej z rolnictwa
  • brak jednoczesnego uczestnictwa w innym projekcie dofinansowanym z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)

 

 Jakie osoby premiujemy dodatkowo 

  • kobiety + 15 pkt
  • pracujące zamieszkujące wg Kodeksu cywilnego:
    – miasta średnie tracące funkcje społeczno-gospodarcze + 20pkt
    – obszar objęty Programem Strategicznym Rozwoju Bieszczad, Programem dla Rozwoju Roztocza i Inicjatywą Czwórmiasto + 20 pkt
  • z niepełnosprawnością + 8 pkt
  • w wieku 55 lat i więcej  + 5 pkt

 

Co trzeba zrobić, aby zostać Uczestnikiem/Uczestniczką 

  1. Pobierz Formularz rekrutacyjny i załączniki zamieszczone poniżej, lub bezpośrednio z biura projektu.
  2. Wypełnij je, prześlij na adres biura projektu: Sekretariat Szkoły Podstawowej nr 1, ul. Kościuszki, 36-100 Kolbuszowa, lub pocztą elektroniczną na adres:  rekrutacja@norton.edu.pl
  3. Skompletuj wszystkie wymagane zaświadczenia i dokumenty i dostarcz je na adres biura projektu, lub prześlij pocztą elektroniczną na adres rekrutacja@norton.edu.pl
  4. Po pozytywnej weryfikacji i podliczeniu punktacji zostaniesz wpisany na listę Uczestników i Uczestniczek lub listę rezerwową.
  5. O decyzji zostaniesz powiadomiony pocztą elektroniczną bądź telefonicznie. Dodatkowo listę zakwalifikowanych Uczestników i Uczestniczek znajdziesz poniżej w Aktualnościach.

 

 

 

Dokumenty

deklaracja dostępności Projekt REstart zawodowy

Dokumenty rekrutacyjne

Regulamin rekrutacji pdf 302KB

Formularz rekrutacyjny pdf 236KB

Ankieta potrzeb pdf 136KB

Załącznik nr 1 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 103KB

Załącznik nr 2 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 104KB

Załącznik nr 3 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 143KB

Załącznik nr 4 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 109KB

Załącznik nr 5 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 127KB

Załącznik nr 6 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 132KB

Załącznik nr 7 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 105KB

Załącznik nr 8 do formularza rekrutacyjnego Klauzula Rz pdf 153KB

Załącznik nr 9 do formularza rekrutacyjnego Rzeszów pdf 99KB

Umowa uczestnictwa w projekcie pdf 196KB

Wzory dokumentów

Rachunek do opieki pdf 53KB

Oświadczenie o korzystaniu z prywatnego samochodu pdf 100KB

Umowa zlecenia (opieka nad osobą zależną) pdf 58KB

wniosek o zwrot kosztów opieki pdf 132KB

Wniosek o zwrot kosztów dojazdu pdf 147KB

 

Haromonogram

Harmonogramy realizowanych form wsparcia  

Harmonogram – szkolenie zawodowe „Manity”

23 kwietnia 2024

Harmonogram – IPD – gr. XI cz.2

Harmonogram – IPD – gr. XI

10 kwietnia 2025

Harmonogram – szkolenie zawodowe „Specjalista ds. wspierania samodzielności”

7 marca 2025

Harmonogram – szkolenie zawodowe „Kucharz małej gastronomii”

5 marca 2025

Harmonogram – szkolenie zawodowe „Podesty ruchome przejezdne”

19 luty 2025

Harmonogram – szkolenie zawodowe ” Operator koparko-ładowarki”

14 luty 2025

Harmonogram – IPD gr. X

Harmonogram – IPD gr. IX cz.2

Harmonogram – IPD gr. IX cz.1

10 lutego 2025

Harmonogram – IPD gr. VIII

27 stycznia 2025

Harmonogram – szkolenie zawodowe – Wózki widłowe

10 grudnia 2024

Harmonogram IPD gr. VII

2 grudnia 2024

Harmonogram – szkolenie zawodowe – Koparko ładowarki

20 listopada 2024

Harmonogram – szkolenie zawodowe – Kelner

30 października 2024

Harmonogram – IPD gr. V i VI

21 października 2024

Harmonogram – Szkolenie zawodowe- Koparko-ładowarki

16 września 2024

Harmonogram IPD gr. IV

9 września 2024

Harmonogram- Szkolenie zawodowe – Fryzjerka

13 sierpnia 2024

Harmonogram IPD gr.III

01 sierpnia 2024

Harmonogram „Szkolenie z miksologii i sztuki barmańskiej z elementami psychologii sprzedaży oraz baristy”

16 lipca 2024

Harmonogram Szkolenia gr. II – „Pracownik gospodarczy”

10 lipca 2024

Harmonogram Grupowe Poradnictwo Zawodowe gr.I

Harmonogram Grupowe Poradnictwo Zawodowe gr. II

03 lipca 2024

Harmonogram IPD gr.I

Harmonogram IPD gr. II

27 czerwca 2024

 

 

Aktualności

Aktualności w ramach projektu.

Informacja o naborze.

25 czerwca 2024

 

 

Przetargi

Przetargi w ramach projektu

Skip to content