Zapraszamy dzieci i nauczycieli edukacji przedszkolnej do udziału w projekcie: „Dwujęzyczny maluch w Gminie Zator”

program Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027.

FEMP.06.09-IP.01-1445/24

#FunduszeEuropejskie

O projekcieRekrutacjaDokumentyHarmonogramAktualnościPrzetargi

O projekcie

 

#FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 831 793,87 PLN

Dofinansowanie UE: 706 998,24 PLN

 

Okres realizacji: lipiec 2025 roku – czerwiec 2028 roku

Biuro Projektu: Przedszkole Samorządowe Złota Rybka, pl. Matejki 2, 32-640 Zator.

Projekt realizujemy w partnerstwie z Gminą Zator

 

 Dla kogo

  • Przedszkola Samorządowe w Zatorze i Podolszu, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Graboszycach oraz Zespół Szkoły i Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Grodzisku;
  • 200 dzieci w 10 oddziałach przedszkolnych;
  •  Kadra pedagogiczna przedszkoli objętych wsparciem.

Co jest celem projektu

Zapewnienie do czerwca 2028 roku wzrostu umiejętności dzieci uczęszczających do przedszkoli samorządowych w Gminie Zator w zakresie praktycznego posługiwania się językiem angielskim.

  

Główne działania

1. Prowadzenie Ośrodków Wychowania Przedszkolnego (OWP) w formule dwujęzyczności zgodnie z opracowanym programem 2025/2026. Zadanie obejmuje:

  • Codzienne zajęcia w formie dwujęzyczności;
  • Dodatkowe zajęcia z języka angielskiego „Poznawanie kultury i zwyczajów krajów anglojęzycznych”;

 

2. Eliminacja barier w zakresie dostępności w OWP objętych wsparciem.

Zadanie obejmuje:

  • przystosowanie pomieszczeń sanitarnych;
  • zakup środków technicznych i dydaktycznych dla dzieci ze specjalnymi potrzebami.

 

3. Szkolenia, kursy, studia podyplomowe dla nauczycieli/nauczycielek i kadry OWP.

Zakres zajęć:

  • Wdrożenia programu powszechnej dwujęzyczności;
  • Prowadzenia zajęć skorelowanych z koncepcją tego programu oraz jego ewaluacji.

 

 

Rezultaty i efekty

  • W 4 przedszkolach zostanie wdrożony program dwujęzyczności.
  •  200 dzieci, w tym 91 dziewczynek i 109 chłopców, poprawi swoje umiejętności w zakresie praktycznego posługiwania się językiem angielskim.
  • 22 osoby z kadry nauczycielskiej zdobędą nowe kwalifikacje (wszystkie to kobiety).
  • 4 przedszkola zostaną dostosowane do potrzeb dzieci ze specjalnymi wymaganiami, w tym szczególnie z niepełnosprawnościami.

 

 

Zasady równościowe

Nasz projekt realizujemy z poszanowaniem zasad równościowych: zasady równości kobiet i mężczyzn oraz zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym osób z niepełnosprawnościami.

 

W projekcie zachowujemy standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027 dotyczące takich obszarów jak: szkolenia, informacja i promocja, transport, cyfryzacja i architektura.

 

Celem standardów jest zapewnienie osobom z niepełnosprawnościami na równi z osobami pełnosprawnymi dostępu do projektu w ramach funduszy unijnych.

 

 

W ramach działań z zakresu równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu dla osób z niepełnosprawnościami:

  • Założyliśmy możliwość wprowadzenia Mechanizmu Racjonalnych Usprawnień (MRU), jeśli zajdzie taka potrzeba wobec danej osoby z niepełnosprawnościami;
  • Strona internetowa projektu oraz dokumenty do pobrania w plikach pdf są przygotowane w sposób dostępny;
  • W ramach projektu realizujemy szkolenia, które dotyczą postaw zapobiegających przemocy, dyskryminacji i nierównościom.
  • Kadra projektowa została dobrana w oparciu o kwalifikacje, a nie płeć;
  • Do komunikacji wykorzystujemy różne kanały, m.in. telefon, e-mail, osobiste spotkanie, media społecznościowe.

W ramach działań z zakresu równości szans kobiet i mężczyzn:

  • Zachęcamy uczniów do wyboru ścieżki edukacyjnej zgodnie z własnymi zainteresowaniami i predyspozycjami, bez względu na stereotypy płci;
  • Preferujemy chłopców we wsparciach tradycyjnie przypisanym dziewczynkom oraz dziewczynki przy wyborze wsparć z przedmiotów ścisłych;
  • Zadbaliśmy o zachowanie równości szans w trakcie rekrutacji i podczas tworzenia grupy docelowej;
  • Stosujemy język wrażliwy na płeć;
  • W kampanii promocyjno- informacyjnej unikamy portretowania kobiet i mężczyzn w sytuacjach stereotypowych;
  • Organizację wsparcia dla kadry nauczycielskiej zaprojektowaliśmy w sposób umożliwiający kobietom godzenie udziału w projekcie z obowiązkami opiekuńczymi, w terminach i godzinach dla nich najdogodniejszych;

 

Zapoznaj się z dokumentami dotyczącymi zasad równościowych

 

 Rekrutacja

Dzieci: na etapie zapisów do przedszkola

Nauczyciele: lipiec 2025

Jakie kryteria formalne trzeba spełnić, aby zostać Uczestnikiem/Uczestniczką

Dzieci:

  • Uczęszczanie do przedszkola objętego wsparciem.
  • Zamieszkanie na terenie Województwa Małopolskiego.

Nauczyciele:

  • Zatrudnienie w przedszkolu objętym wsparciem.

 

Jakie kryteria premiujące

 Dzieci:

  • Wielodzietność rodziny dziecka +5 pkt
  • Niepełnosprawność dziecka +5 pkt
  • Niepełnosprawność jednego lub obojga rodziców dziecka +5 pkt
  • Samotne wychowywanie dziecka +5 pkt
  • Objęcie dziecka pieczą zastępczą + 5 pkt

 

Nauczyciele: Kryterium merytoryczne:

  • Motywacja do udziału w szkoleniu wraz z planem wykorzystania nabytych kompetencji – skala punktowa 1-5.

Aby zostać Uczestnikiem/Uczestniczką:

  1. Pobierz Formularz rekrutacyjny wraz z załącznikami zamieszczone poniżej w sekcji Dokumenty lub bezpośrednio z biura projektu.
  2. Wypełnij i dostarczy do biura projektu osobiście, lub prześlij pocztą tradycyjną na adres: Przedszkole Samorządowe Złota Rybka, pl. Matejki 2, 32-640 Zator.
  3. Skompletuj wszystkie wymagane zaświadczenia oraz dokumenty i dostarcz je do biura projektu pocztą tradycyjną lub osobiście. Możesz również przesłać pocztą elektroniczna na adres: dwujezycznymaluch@zator.pl
  4. Po pozytywnej weryfikacji i podliczeniu punktacji zostaniesz wpisany na listę uczestników lub listę rezerwową.
  5. O decyzji zostaniesz powiadomiony osobiście, pocztą elektroniczną bądź telefonicznie.

Po szczegóły zapraszamy do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w sekcji Dokumenty

Biuro projektu: Przedszkole Samorządowe Złota Rybka, pl. Matejki2, 32—640 Zator

Tel.: 33 841 21 57,

e-mail: dwujezycznymaluch@zator.pl

   

 

Dokumenty

Dokumenty rekrutacyjne

 

Wzory dokumentów

 

Harmonogram

Harmonogramy realizowanych form wsparcia

 

 

Aktualności

Aktualności w ramach projektu.

 

 

Przetargi

Przetargi w ramach projektu

Skip to content