Zapraszamy uczniów i nauczycieli wybranych szkół podstawowych w gminie Trzebinia do udziału w bezpłatnym projekcie „Edukacja włączająca w gminie Trzebinia”
nr FEMP.06.10-IP.01-0196/24
#FunduszeEuropejskie
O projekcieRekrutacjaDokumentyHarmonogramAktualnościPrzetargi
O projekcie
Projekt jest współfinansowany ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2012-2027, Priorytet 6 Fundusze Europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.10 Wsparcie kształcenia ogólnego, typ projektu A. Edukacja włączającą w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne.
#FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 2 682 785,50 PLN
Dofinansowanie z UE: 2 246 989,76 PLN
Projekt realizujemy w partnerstwie z Gminą Trzebinia.
Okres realizacji: lipiec 2024 – czerwiec 2027
Dla kogo
670 uczniów oraz 120 nauczycieli szkół podstawowych gminy Trzebinia:
- Szkoła Podstawowa nr 3 w Trzebini
- Szkoła Podstawowa nr 4 w Trzebini
- Szkoła Podstawowa nr 6 w Trzebini
- Szkoła Podstawowa nr 8 w Trzebini
- Szkoła Podstawowa w Bolęcinie
- Szkoła Podstawowa w Młoszowej.
Cel: Zwiększenie do 30.06.2027 r. osiągnięć edukacyjnych uczniów 6 szkół podstawowych w gminie Trzebinia w woj. małopolskim.
Główne działania
1. Eliminacja zdiagnozowanych dostępnościowych barier architektonicznych i technicznych w szkołach.
Diagnozę pod kątem dostępności przeprowadzono w oparciu o Model Dostępnej Szkoły.
2. Pozalekcyjne zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze.
Celem zadania jest zmniejszenie/ usunięcie deficytów w zakresie podstawy programowej.
Czas realizacji: 1 rok lub 2 lata szkolne.
Grupy edukacyjne o charakterze integracyjnym.
3. Warsztaty psychologiczno-pedagogiczne.
Celem zadania jest wsparcie uczniów w poznaniu właściwych form komunikacji, empatii, zrozumienia zachowań społecznych, umiejętności nauki.
Czas realizacji: 1 rok lub 2 lata szkolne.
Grupy edukacyjne o charakterze integracyjnym.
4. Zajęcia specjalistyczne – logopeda, psycholog, pedagog.
Celem zadania jest:
- dla zajęć logopedycznych: kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej. Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy. Doskonalenie wymowy już ukształtowanej;
- dla zajęć psychologicznych: kształtowanie adekwatnej samooceny u dzieci, niwelowanie i zapobieganie agresji, rozwijanie kompetencji społecznych, współpracy oraz sposobów na radzenie sobie z silnymi emocjami: stresem, złością, lękiem;
- dla zajęć pedagogicznych: udzielanie pomocy uczniom, znajdującym się w trudnej sytuacji szkolnej, rodzinnej, dbanie o właściwy rozwój dzieci i młodzieży i w tym celu podejmowanie działań wychowawczych, opiekuńczych, profilaktycznych, zaradczych.
Czas realizacji: 1 rok lub dwa lata szkolne
5. Zajęcia dodatkowe dla uczniów.
Celem jest odkrywanie i rozwijanie talentów w ramach zajęć dodatkowych poza lekcjami i poza programem wynikającym z obowiązku szkolnego.
Czas realizacji: 1 rok lub 2 lata szkolne.
Grupy edukacyjne o charakterze integracyjnym.
6. Nauka języka polskiego jako obcego dla uczniów będących obcokrajowcami.
Celem zadania jest zmniejszenie/usunięcie braków w zakresie znajomości języka polskiego.
Realizacja w grupach.
Czas realizacji: 1 lub 2 lata szkolne.
7. Wsparcie uczniów poprzez zatrudnienie dodatkowego personelu wspomagającego uczniów z niepełnosprawnościami.
Celem zadania jest:
- zapewnienie pełniejszego włączenia w środowisko szkoły;
- wspieranie integralnego rozwoju dziecka;
- budowanie samodzielności i kształtowania poczucia własnej wartości dziecka.
Czas realizacji: 2 lata szkolne.
8. Zajęcia dodatkowe przeciwdziałające dyskryminacji we wszelkich aspektach oraz ułatwiające wybór dalszej ścieżki edukacyjnej.
Celem zadania jest:
- Rozwijanie wśród uczestników postaw związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, orientację seksualną, tożsamość płciową, pochodzenie narodowe i etniczne, religię, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, status społeczny i ekonomiczny;
- pomoc uczniom w wyborze dalszej ścieżki rozwoju edukacyjno-zawodowej.
Czas realizacji: 1 lub 2 lata szkolne;
Grupy edukacyjne o charakterze integracyjnym.
9. Szkolenie z edukacji włączającej dla kadry pedagogicznej.
Celem zadania jest wsparcie nauczycieli m.in. w zakresie zróżnicowanych potrzeb uczniów oraz metod pracy w kontekście różnorodności.
Szkolenie prowadzone online, 30h/grupę. 10 grup 12 osobowych
Efekty projektu
- Zmniejszenie barier dostępności i uczestnictwa dla uczniów, nauczycieli, rodziców uczniów i społeczności lokalnej w szkołach poprzez inwestycje w architekturę.
- Dostosowanie pomieszczeń szkolnych i ich wyposażenie do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością.
- Zatrudnienie dodatkowego personelu wspomagającego uczniów z niepełnosprawnościami.
- Podniesienie kompetencji uczniów biorących udział w projekcie, poprzez realizację dodatkowej oferty edukacyjnej oraz specjalistycznej.
- Nabycie przez nauczycieli kompetencji w zakresie edukacji włączającej.
Zasady równościowe
Nasz projekt realizujemy z poszanowaniem zasad równościowych: zasady równości kobiet i mężczyzn oraz zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym osób z niepełnosprawnościami.
W projekcie zachowujemy standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027 dotyczące takich obszarów jak: szkolenia, informacja i promocja, transport, cyfryzacja i architektura.
Celem standardów jest zapewnienie osobom z niepełnosprawnościami na równi z osobami pełnosprawnymi dostępu do projektu w ramach funduszy unijnych.
W ramach działań z zakresu równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności projektu dla osób z niepełnosprawnościami:
- Usługi i produkty w projekcie zaprojektowaliśmy zgodnie z ideą uniwersalnego projektowania, tak, by służyły wszystkim uczestnikom, likwidowały lub ograniczały bariery, również te, z którymi zmagają się osoby z niepełnosprawnościami.
- W ramach projektu eliminujemy zdiagnozowane bariery architektoniczne i techniczne w szkołach objętych projektem.
- Strona internetowa projektu oraz dokumenty do pobrania w plikach pdf są dostosowane do osób ze specjalnymi potrzebami.
- Założono możliwość wydłużenia czasu poszczególnych rodzajów wsparć, jeśli zajdzie taka potrzeba.
- Grupy edukacyjne w trakcie poszczególnych rodzajów wsparć mają charakter integracyjny.
- W ramach projektu realizujemy zajęcia dodatkowe przeciwdziałąjące dyskryminacji we wszelkich jej aspektach.
- Na naszej stronie poniżej, zamieściliśmy linki do dokumentów dotyczących zasad równościowych.
W ramach działań z zakresu równości kobiet i mężczyzn:
- Zachęcamy uczniów do wyboru ścieżki edukacyjnej zgodnie z własnymi zainteresowaniami i predyspozycjami, bez względu na stereotypy płci.
- Założyliśmy udział większej liczby chłopców, ze względu na zidentyfikowane deficyty na etapie diagnoz szkolnych.
- Stosujemy język wrażliwy na płeć.
- W kampanii promocyjno- informacyjnej unikamy portretowania kobiet i mężczyzn w sytuacjach stereotypowych.
- Organizację wsparcia dla kadry nauczycielskiej zaprojektowaliśmy w sposób umożliwiający kobietom godzenie udziału w projekcie z obowiązkami opiekuńczymi.
- Stosujemy równościowe zarządzanie projektem.
Zapoznaj się z dokumentami dotyczącymi zasad równościowych
- Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027
- Prawa człowieka w Unii Europejskiej i Karta Praw Podstawowych UE
- Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych
- Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Rekrutacja
Zapraszamy do kontaktu:
Tel.: 32 612 1956
e-mail: projekt.trzebinia@norton.edu.pl
Biuro projektu: Sekretariat Szkoły Podstawowej nr 8, Osiedle Widokowe, 32-540 Trzebinia.
Nabór do projektu
Nauczyciele
Nabór otwarty, listopad-grudzień 2024
Uczniowie
Nabór podstawowy: wrzesień-październik 2025
Nabór dodatkowy: wrzesień-październik 2026
Jakie kryteria trzeba spełnić, aby zostać Uczestnikiem/Uczestniczką
Status ucznia lub nauczyciela w szkołach objętych projektem w gminie Trzebinia.
Jakie kryteria preferencyjne
- Posiadanie Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego +20 pkt
- Posiadanie Orzeczenia o stopniu niepełnosprawności +20 pkt
- W przypadku uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE)- posiadanie orzeczenia/opinii PPP/opinii kwalifikującej ucznia do SPE + 10 pkt.
Co trzeba zrobić, aby zostać Uczestnikiem/Uczestniczką
- Pobierz Formularz rekrutacyjny i załączniki zamieszczone poniżej, lub bezpośrednio z biura projektu.
- Wypełnij i dostarcz do biura projektu osobiście, lub prześlij pocztą tradycyjną na adres: Sekretariat Szkoły Podstawowej nr 8, Osiedle Widokowe, 32-540 Trzebinia, lub pocztą elektroniczną na adres: projekt.trzebinia@norton.edu.pl
- Skompletuj wszystkie wymagane zaświadczenia oraz dokumenty i dostarcz je do biura projektu pocztą tradycyjną lub osobiście, lub prześlij pocztą elektroniczna na adres: projekt.trzebinia@norton.edu.pl
- Po pozytywnej weryfikacji i podliczeniu punktacji zostaniesz wpisany na listę uczestników lub listę rezerwową.
- O decyzji zostaniesz powiadomiony osobiście, pocztą elektroniczną bądź telefonicznie.
Szczegóły w Regulaminie rekrutacji.
Dokumenty
Dokumenty rekrutacyjne
Dokumenty rekrutacyjne – Kadra Nauczycielska
Formularz rekrutacyjny – Trzebinia
Umowa uczestnictwa w projekcie – Trzebinia
Załącznik nr 1 Oświadczenie Uczest.Proj. dotyczące Zasad przetwarzania danych – Trzebinia
Załącznik nr 2 Zaświadczenie o zatrudnieniu – Trzebinia
Załącznik nr 3 Ośw. o przynależności do mniejszości narodowej lub etnicznej – Trzebinia
Załącznik nr 4 Oświadczenie o pozostawaniu w kryzysie bezdomności – Trzebinia
Dokumenty rekrutacyjne – Uczniowie
Formularz rekrutacyjny – Trzebinia
Załącznik nr 1 Oświadczenie Uczest.Proj. dotyczące Zasad przetwarzania danych – Trzebinia
Załącznik nr 3 Ośw. o przynależ. do mniejszości narodow lub etnicznej – Trzebinia
Załącznik nr 4 Ośw. o pozostawaniu w kryzysie bezdomności- Trzebinia
Wzory dokumentów
Harmonogram
Harmonogramy realizowanych form wsparcia
Aktualności
Aktualności w ramach projektu.
Podpisanie Umowy o dofinansowanie
11 października 2024
Przetargi
Przetargi w ramach projektu